Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/clients/670df0887837b9922f20cf65f9464851/web/wp-content/plugins/revslider/includes/operations.class.php on line 2851

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/clients/670df0887837b9922f20cf65f9464851/web/wp-content/plugins/revslider/includes/operations.class.php on line 2855

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/clients/670df0887837b9922f20cf65f9464851/web/wp-content/plugins/revslider/includes/output.class.php on line 3708
Juhannus ja muita kesäkuun kuulumisia -Sydän vähän kallellaan

Juhannus ja muita kesäkuun kuulumisia

Meidän kesä on lähtenyt ihanasti käyntiin ja lapset ovat nauttineet lomasta! Kreikan matka heti loman alkuun oli ihan bueno  ja nyt on ollut kiva jatkaa lomailua täällä kotona. Johnny on ollut matkan jälkeen toki töissä, mutta on luksusta, kun ei ole kiire aamuisin mihinkään ja saadaan olla lasten kanssa rennosti. Amalia nauttii tosi paljon tästä, vaikka esikoulusta kovasti tykkäsikin.

lapset

Ilmat ovat olleet lämpimiä ja aurinko paistellut. Me ollaan käyty muutamasti rannalla koko perhe ja isommat lapset ovat uineet. Juhannusta vietettiin siskoni perheen mökillä jo aatonaattona, koska mun sisko oli koko juhannuksen töissä. Mökki on täällä Lohjalla, joten matkaa ei juuri ole. Me naiset lähdettiin lasten kanssa mökille jo aamusta ja miehet tulivat sitten illemmalla perässä töissä päästyään.

Isi vahtii…

Grillattiin porukalla kaikkea hyvää ja mun sisko toimi grillimaisterina. Kalasteltiin ja käytiin jopa vetouistelemassa soutuveneellä mun siskon kanssa kahdestaan. Nauruksihan tuo reissu meni ja mä meinasin soutaa koko ajan mökkinaapurin maille. Kilpailuhenkiset miehet kävi meidän jälkeen uistelemassa ja nostivat heti kuhan ylös, joka me yöllä myöhään grilllattiin nuotiolla ja siskon mies pisteli poskeensa.

Milo ja Eemikin kalastelivat paljon ja Milo pyysi aina mun siskoa avuksi laittamaan matoa onkeen. Milo piti matoa hyppysissään ja sisko yritti laittaa matoa koukkuun, muttei halunnut koskea luikertelijaan. Milo niin totisena yritti pitää matoa paikoillaan ja kyllä he lopulta aina saivat homman hoidettua, vaikka se hieman aikaa vei.

Jos pojat kalastelivat paljon, niin tytöt taas uivat ihan hirmuisesti. Illalla kävivät vielä varmaan kolme kertaa iltauinnilla. Hyppivät laiturilta uimapatjojen päälle ja välillä uivat pelastusliivit päällä. Kaikki lapset nauttivat niin ja itselläkin oli tosi rento fiilis. Nuppu vietti aikaa viltillä ja katseli rauhaksiin leluja. Pääsi pikkuinenkin nakuna istumaan rantaviivalle samalla viileän veden tullessa jalkoihin. Vauva tykkäsi ottaa hiekkaa käsiinsä ja oli ihan fiiliksissä, kun sai siinä istuskella.

lapset

Lapset saivat valvoa myöhään, tosin Nupun laitoin nukkumaan mökkiin jo aikaisemmin. Siellä hän tuhisi tyytyväisenä meidän muiden jatkaessa iltaa mökin ulkopuolella. Mökki on ihan pikkiriikkinen, siis vain yksi huone ja siellä on kerrossänky, jossa minä, Amalia ja Nuppu nukuttiin alapedissä ja mun sisko ylhäällä. Pojat ja Iida nukkui teltoissa mökin ulkopuolella ja hienosti meni! Ollaan puhuttu muutamana vuonna, että olisi kiva jäädä joskus mökille yöksi ja nyt hankittiin viimein teltat, niin jatkossa voidaan yöpyä siellä. Jotenkaan mökillä ei iskenyt väsy ollenkaan, mutta kahden aikaan yöllä oli vaan painuttava maate, että jaksaa seuraavana päivänä lasten kanssa. Miehet tosin jäivät vielä hetkeksi valvomaan.

Juhannusaattona mun sisko meni tosiaan iltavuoroon ja mekin lähdettiin mökiltä kotiinpäin puolilta päivin. Iida lähti meille yökylään ja hetken kotona oltuamme siskoni soitti ja kyseli haluaisiko Milo ja Johnny mennä mökille toiseksi yöksi siskon miehen ja Eemin kanssa. Milohan oli tästä ihan pähkinöinä ja pojat lähtivät sitten takaisin mökille ensin syötyään ja hetkisen levättyään ja mä jäin tyttöjen kanssa viettämään rentoa juhannusaattoa kotiin.

Tytöt saivat hieman herkutella ja katsella leffaa ja myöhemmin iski sitten mökkikateus ja pientä kiukuttelua oli ilmassa. Aika nopeasti se meni onneksi ohi ja kivat petsileikit alkoi.

Meillä ei olekaan ollut mitään juhannusperinteitä, vaan ollaan aika usein oltu ihan vaan kotosalla. Tästä olisi kuitenkin kiva tehdä perinne, että yövymme juhannuksena siskon perheen mökillä.

lapset

Mutta mitäs muuta me ollaan tässä kesäkuussa reissun jälkeen touhuttu. No hypitti trampalla niin, että pissa on lirahtanut äidiltä housuun (aika perus) 😉

Milo tykkää hyppiä mun kanssa niin, että tehdään samaan aikaan peppuplätsejä. Nauretaan aina ihan hulluna ja välillä pussataan ja heitetään yläfemmat. Trampalla hyppely on tosi kivaa ja lapset oli tässä taannoin ihan innoissaan, kun äiti heitti voltinkin siellä. Sitä en tosin enää tee, pää meni niin pyörälle.

Ollaan myös syöty aika monta jätskiä ja lapset ovat maistaneet jo muutamasti uutta purkka-jätskimakua.

lapset
Antakaa mullekin sitä mutakakkua!!

Käyty katsomassa siskon kaksi jalkapallopeliä ja kannustettu niin, että kurkku on ollut käheänä. Vietetty aikaa siskon ja sen lasten kanssa ja lapset ovat käyneet kerran viikossa mummin ja fafan luona mummilapäivällä. Eilen nähtiin mun serkkua ja lasten pikkuserkkuja ja oli ihana nähdä pitkästä aikaa. On ollut kiva viettää ihan vain kotipäiviä ja Amalia sanoikin yhtenä päivänä, että ihana olla vaan kotona ihan vain meidän kesken. Useinhan lapsilla on kavereita meillä täällä, mutta välillä on tosiaan lapsistakin ihana olla vain oman porukan kesken.

Siskokset!

Ollaan hengailtu paljon takapihan terassin aurinkovuoteella, piirretty siellä, katseltu videoita ja leikitty. Illalla mä olen syönyt siellä viltin alla iltapalaa ja lueskellut blogeja. Välillä Johnnykin on liittynyt seuraan ja ollaan höpötelty ja syöty. Siellä olisi ihana nukkua vaikka ihan yö, mutta pitäisi olla hyttyssuoja. Ehkä Johnnyn lomalla otan ainakin päiväunet siellä.

Ihanaa, että Johnnyn loma on vielä edessäpäin. Mies aloittaa kolmen viikon kesäloman muutaman viikon päästä <3

Kivoja kesäpäiviä kaikille <3

6 Comments
  • Krista
    Posted at 22:27h, 28 kesäkuun Vastaa

Kuulostaa ihanalta kesältä! Kiitos kivasta blogista, sulla on aivan mahtava perhe 🙂

• johanna
      Posted at 14:06h, 30 kesäkuun Vastaa

Oi kiitos kauniista sanoistasi Krista <3

• S
    Posted at 22:42h, 28 kesäkuun Vastaa

Kannattaa miettiä tuota lasten kanssa hyppimistä trampoliinilla. Eri painoisten ei ole suositeltavaa hyppiä yhdessä. Pienikin virheliike voi saada aikaan peruuttamatonta vahinkoa… :/ vaikka se kivaa onkin niin siinä on suuri riski pienemmälle hyppijälle.

• bansku
    Posted at 10:29h, 30 kesäkuun Vastaa

Olipas kiva lukea taas teidän kuulumisia 😊 Ihan tässä rupeaa itsekin jo kaipaamaan tuollaista perhe-elämäarkea, ja vähän meinaa vauvakuumetta pukata.. 😅

• johanna
      Posted at 14:04h, 30 kesäkuun Vastaa

Oi ihanaa <3 Äitiys on kyllä ihan parasta <3 <3

• Hei hei vuosi 2019! -Sydän vähän kallellaan
    Posted at 14:18h, 31 joulukuun Vastaa

[…] vietimme juhannusta siskoni perheen mökillä ja yövyimme siellä, pojat ja Iida nukkuivat teltoissa ja me loput […]