Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/clients/670df0887837b9922f20cf65f9464851/web/wp-content/plugins/revslider/includes/operations.class.php on line 2851

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/clients/670df0887837b9922f20cf65f9464851/web/wp-content/plugins/revslider/includes/operations.class.php on line 2855

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/clients/670df0887837b9922f20cf65f9464851/web/wp-content/plugins/revslider/includes/output.class.php on line 3708
Kylpylälomalla perheen kesken -Amalian harvinainen sairaus

Kylpylomalla perheen kesken

Nyt kun mä kirjoitan näitä kylpylätunnelmia vasta tässä vaiheessa, kun reissusta on jo pian kuukausi, niin saa nähdä välittyykö se ihana tunnelma teille asti.

Me ollaan oltu Johnnyn kanssa kolme kertaa kylpylässä ihan kaksin. Kaksi kertaa Flamingossa ja kerran jo ennen lapsia Turun Caribiassa. Amalia on puhunut kylpyläreissusta jo pitkään ja minullakin se on ollut monesti mielessä, mutta ei olla vain saatu sen suhteen mitään aikaiseksi. Amalia toivoi ehdottomasti, että yövymme hotellissa emmekä siis mene vain uintireissulle ja tämä oli kyllä minullekin todella tärkeää. On kiva päästä vähän kotiympyröistä karkaamaan ja mikäs sen ihanampaa, kun oman rakkaan perheen kanssa. Tämä oli loistava irtiotto arjesta ja viikonlopusta jäi jäljelle vielä lähes koko sunnuntaipäivä, jonka sitten vietimme ihan vain kotosalla.

Flamingo

Olimme varanneet hotellihuoneen Flamingosta lauantaiksi ja saavuimme Helsingiin jo yhden maissa päivällä. Yllätykseksi saimme huoneen jo heti silloin, vaikka varauksessa lukikin, että huoneen saa vasta neljältä. Tämä sopi paremmin kuin hyvin ja veimme pikaisesti reissukamppeet huoneeseen ja hetken ihastelun jälkeen matka jatkui hotellin läpi kauppakeskus Jumbon puolelle, jossa päätimme käväistä ihan lasten ehdoilla. Kävimme heti alkuun jätskillä ja sitten vielä Citymarketissa ostamassa molemmille lapsille lelut ja illaksi yhteisiä herkkuja. Jessus miten paljon me herkkuja ostimmekaan eikä niitä lopulta jaksettu muiden syömisten ja uinnin päätteeksi paljoa edes syödä!

Aikuisten vaatekaupat jätimme kokonaan välistä, sillä lapsilla oli niin kova tohina päästä jo uimaan ja vähän äidilläkin. Olimme pakanneet lapsille omat kylpytakit mukaan ja me aikuiset saimme takit ja tossut hotellista. Niinpä vaihdoimme jo huoneessa uikkarit päälle ja suhasimme hissillä vain kylpytakit päällä alakertaan kylpylän puolelle. Milo piti minun isoja tossuja jalassa, mutta heitti ne melkein heti pois, sillä eihän isoilla tossuilla niin kovaa päässyt etenemään kuin poika halusi. Milo paahtoi juosten pitkiä käytäviä, mutta pystymme jo ihanasti luottamaan poikaan ettei hän esimerkiksi mene yksin hissiin tai liukuportaisiin, kun tästä vielä erikseen mainitsee. Pian kolmenvuoden ikä alkaa näkyä pojasta jo hienosti!

Me mentiin sitten tyttöjen kesken tyttöjen puolelle ja miehet miesten. Pian oltiin jo uimassa ja alkuun mentiin hetki koko perhe yhdessä, kunnes jakaannuimme sitten pareihin, sillä lapsilla oli eri mieltymykset missä altaissa polskia. Amalia sai olla isin kanssa ja minä uiskentelin pikkumiehen mukana. Milo viihtyi paljon pikku altaassa ja laski hurjan monta kertaa kahdesta liukumäestä. Välillä olimme porealtaassa ja kerran poika meni pusuttelevan nuorenparin viereen ja lähes miehen syliin. Milo oppi reissulla sukeltamaan ihan itse matkiessaan isompaa poikaa ja tämä on melkoisen hieno taito! Haavereilta ei ihan vältytty, sillä Milo putosi liukumäen portaat alas, seljälleen tipahti kaikki raput pahan näköisesti ja lopulta tippui pikkuriikkiseen vesilätäkköön. Onneksi ei käynyt kuinkaan, vaikka kovasti pieni itki, mutta vain pienen hetken ja sitten mentiin taas!

Laskettiin myös yhdestä isommasta liukumäestä, josta pääsi laskemaan hauskasti vierekkäin koko perhe. Tästä me mentiinkin jossain kohdin ehkä parikymmentä kertaa yhteen putkeen, kun tykättiin kaikki niin kovin!

Uinnin lomassa syötiin pientä suolaista ja maksu kävi helposti rannekkeilla, joihin oli ladattu luottoa samalla, kun maksoimme kylpylämaksun. Lapset saivat juoda myös jäähilejuomat, oikein hienot omavalintaiset sekoitukset!

Polskittiin kylpylässä VIISI tuntia ja aika vain vierähti. Huomasi selkeästi porukan vähenevän illansuussa ja meininki rauhoittui. Vaikka täytyy sanoa etten kokenut missään vaiheessa ihmismäärää mitenkään liialliseksi, vaikka porukkaa paljon olikin.

Uinnin jälkeen palasimme huoneeseen, jossa kävin vielä suihkussa pesemässä hiukset. Valmistauduimme iltaa varten hieman, Milo veti päälleen hienon farkkupaidan ja Amalia mekon ja lähdimme syömään juhlallisesti Raxiin 😉 Löysimme pöydän mukavasti leikkinurkkauksen vierestä, jossa lapset saivat ruokailun lomassa hieman leikkiä. Kaikille maistui ruoka hyvin pitkän uinnin päätteeksi ja könysimme ruokailun jälkeen raukeina ja väsyneinä hotellihuoneeseen.

Valvoimme vielä vähän aikaa huoneessa ja kävimme nukkumaan vasta kymmeneltä. Makoilimme kaikki neljä sängyssä viekukkain, lapset katselivat lastenohjelmia meidän puhelimista ja me vanhemmat koomailtiin vaan.

Flamingo Yöllä napattu kuva mun elämäni miehistä, on ne aika somia.

Aamulla heräsimme pirteinä hyvin nukutun yön jälkeen ja suuntasimme aamupalalle. Aamupalan jälkeen oli tarkoitus käydä vielä vähän ostoksilla, mutta pimeänähän kaikki putiikit olivat sunnuntain vuoksi. Piipahdimme sitten vielä Prismassa ruokaostoksilla, jossa muuten eksyimme toisistamme ja lopulta olin jo maksanut ostokset ja odottelin perhettäni vaikka kuinka kauan kaupan ulkopuolella. Mä kun olin taas unohtanut puhelimeni, ja nämä oli etsineet mua toivottomina valtavan ison kaupan hyllyjen välistä. Noh loppu hyvin, kaikki hyvin ja kotimatka sai alkaa <3

2 Comments
  • lillamy
    Posted at 19:06h, 04 lokakuun Vastaa

Ihanan elävästi kirjoitettu taas, pystyi niin hyvin samaistumaan teidän kylpylälomaan! 🙂 mahtava irtiotto koko perheelle <3 ja onneksi selvisitte säikähdyksellä Milon putoamisen suhteen <3

• Johanna
      Posted at 21:25h, 04 lokakuun Vastaa

Voi kiitos, ihana kuulla <3 Ja tää oli kyllä tosi ihana pikku reissu 🙂 Ja huh onneksi ei käynyt mitään, mä oon aina pelännyt juurikin noita liukumäen portaita..